JAGA LUGU SÕPRADEGA

TULE TAEVAS APPI! EHK JANT PANGAKAARTIDEGA

Tenerifele kolides ei osanud me uneski näha, et tavalise pangakaardi kättesaamisega igati esinduslikust pangast kaasneb tõeline klounaad.

Selles loos kirjeldatud sündmused leidsid aset saarele kolimisele järgnenud kuudel ning nende sündmuste käigus sai nii käsi laiutatud, jaburate olukordade üle muiatud kui ka tulivihasena hambaid kiristatud. Lugu ise on järgmine.

Tulge järele, oodake kodus...

Niisiis: 2015. aasta 27. veebruaril avasime CaixaBank`i ehk "la Caixa" panga kontoris arve. Arve avamist kroonis pangatöötaja lubadus, et täpselt nädala pärast, reedel, 6. märtsil võib samasse kontorisse pangakaardile järgi tulla.
OK. Väga hea! Kui nädal siis nädal, ka Eestis võtab kaardi kättesaamine oma aja. Oleme harjunud.
Ent kui 6. märtsil "la Caixa" kontorisse sai vantsitud (meie tollasest kodust oli sinna maad 1,5 km ja edasi-tagasi tegi see kokku 3 kilomeetrit trampimist), selgus, et kaarti polegi.
Teller tuustis klientidele väljastamist ootavates pangakaartides, uuris arvutit ja teatas siis, et kaart olla teele saadetud hoopis postiga.
OK. Kui postiga siis postiga. Mis see kilomeetrit kolm siis ära ei ole. Meile meeldib kõndida ja seda eriti värskes õhus ning uutes ja huvitavates keskkondades. Oleme harjunud. Seda enam, et küllap pangakaartki postiljoni kotis selle 3 kilomeetrit üsna käbedasti läbib.
Möödus nädal ja kätte jõudis 12. märts. Postkast aga oli tühi.
Krrat!

Kaart kadus teadmata suunas

Tuligi pangatee taas jalge alla võtta. „Probleem. Tahaks oma pangakaarti kätte saada. See pidi tulema postiga, aga ei ole tulnud,“ sai tellerile kurdetud. Teller lappas taas väljastamist ootavaid pangakaarte ja veendus, et kaart saadeti siiski teele postiga. Juba 3. märtsil, täpsustas teller.
Ah soo. No mingi kala peab selles asjas sees olema. Kui hakkasime koos telleriga meie aadressi üle kontrollima, selgus et oligi.
Nimelt käis meie tollase korterinumbri (8) ette täht „i“, mis tähistas trepikoda. Seega: korter i-8. Panga andmebaasis seisis aga „i“ asemel millegipärast „2“. Ehk siis teine korrus, või teine trepikoda. Ilmselt oli trepikoda tähistav „i“ panga-inimesel meie sissekirjutust tõendavalt tõendilt andmeid arvutisse toksides kahe silma vahele jäänud...
Aga kuna meie majas algas kõigis kaheksas trepikojas korterite numeratsioon otsast, ehk siis number ühest peale, oli ka igas ülejäänud seitsmes trepikojas olemas sama numbriga korter nagu meil. Ja kui korteri numbri ette pole lisatud „i“, võib postisaadetis sõita kuhu iganes. Sedapuhku sõitiski.

Vigade parandus andmebaasis

Parandasime andmed koos telleriga panga andmebaasis ära. Sest OK, kõigil mõnikord juhtub. Ka Eestis juhtub. Oleme harjunud.
„Teeme teile uue kaardi,“ pakkus teller.
Mis seal`s ikka. Muidugi tehke!
„Kui see eelmine kaart peaks siiski paari päeva jooksul teieni jõudma, lõigake see katki,“ õpetas teller ja tegi õhus näppudega kääri-liigutusi.
OK. Lõikame!
„See uus kaart jõuab teie postkasti nädala jooksul,“ lubas teller.
OK. Kui nädal siis nädal, ka Eestis võtab kaardi kättesaamine oma aja. Oleme harjunud. Nagu ka kolme taaskord tühjalt läbitrambitud kilomeetriga. Päike paistab, palmipuu sahiseb, tuuleke puhub... Miks ka mitte ihule koormust anda. Ja mis meil muud üle jääkski.

3 nädalat ja üle 10 kilomeetri

19. märtsil sai seegi lubatud nädal täis. Mida aga ikka veel postkastis polnud, oli pangakaart. Karramba!!! Mis muud kui jalad jälle selga ja vudinal pangakontorisse.
„Probleem. Tahaks pangakaarti kätte saada. See pidi tulema postiga, aga ei ole tulnud,“ sai kurdetud juba tuttavaks saanud tellerile. Et asi kindlam oleks, sai tellerile üle leti ulatatud ka pangakonto avamist tõendav leping.
Teller lappas taas, nagu kahel korral varemgi, klientidele väljastamist ootavaid pangakaarte. Sedapuhku oli kaart sahtlis täitsa olemas. Sest, nagu nüüd välja tuli, sedapuhku kaarti posti ei pandudki. Mis sest, et teller oli seda nädal tagasi lubanud. Vaat nõnda.
Kolm nädalat.
Kokku üle kümne kilomeetri reibast tervisekõndi.
Pisut kulutatud aega.
Ja nagu tirtsti! - kaart oligi käes!

Ilmus välja veel üks kaart

Võiks arvata, et sellega pangakaardilugu lõppes... Ent 20. aprillil ehk kuu aega pärast viimaseid sündmusi saabus SMS, mis andis teada: "Teie pangakaart ootab teid la Caixa panga kontoris"!
Vaata aga vaata. No kui pangakaart meid kontoris ootab, siis tuleb talle ju järgi minna. Mine tea, milleks veel üks kaart võib hea olla.
Mis siis muud kui saigi vana tuttav pangatee taas jalge alla võetud. Kontorisse kohale jõudes selgus, et tõepoolest - telleri sahtlis lebaski kena kaardike. Kontoomaniku nimi peal ja puha.
Aktiveerida/PIN-koodistada telleril kaarti aga ei õnnestunud. Proovis ta toimetada ka naaberlaua-kolleegi arvutis, ent võta näpust. Tahtis proovida ka ülemuse arvutis, aga ülemus oli vahepeal lähedalasuvasse kohvikusse kohvile läinud. Mis seal`s ikka. Ootame ülemuse ära...
Kui ülemus lõpuks saabus, selgus, et seda kaarti ei saagi aktiveerida. See kaart oli juba deaktiveeritud, sest nagu välja tuli – tegu oli sellesama kaardiga, mis juba 3. märtsil olevat postiga teele pandud ja mis soovitati väljailmumise korral kääridega pooleks lõigata ning minema visata.
Nii me nüüd siis tegimegi.

Anomaaliad jätkuvad...

Aga sellega veidrused ei lõppenud. Kui eelpoolkirjeldatud pangaarve avasime esmaste ja ühiste asjaajamiste tarbeks, siis mõne aja möödudes avasime kaks kontot veel – pere kummalegi täiskasvanule oma. Sedapuhku palusime pangakaarte mitte mingil juhul postiga saata. „Tuleme kaartidele ise kontorisse järele,“ oli meie vaga soov. See soov ka rahuldati.

Kaardid rändama ei läinud ning ootasidki meid kokkulepitud päeval kenasti kontoris. Ent nagu koduteel esimese ette jäänud sularahaautomaadi juures selgus, suudeti meid siiski üllatada seegi kord. Nimelt vaatas siinkirjutajale rahaautomaadist vastu täitsa võõras, vale kontojääk. Nagu ka abikaasale.

„Mis kurat see siis olgu!?“

Tigedatena taas panka traavinud, selgus totakas tõsiasi. Nimelt „suudeti“ meist kummalegi väljastatud pangakaart „ühendada“ pere teisepoole pangakontoga. Ehk siis ühe abikaasa kaart viis teise abikaasa kontole ja vastupidi.

Rohkem õnneks pangakontori vahet joosta ei tulnud. Eksitus lahendati pangatöötajapoolse arvutiklahvide klõbistamise ning kaartide-kontode ümberühendamisega. Asi seegi.

Kaks aastat hiljem...

... kolisime oma palga- ja muud igapäevased rahaasjad teise panka. Olime oma senise „kodupangaga“ küll juba harjunud, ent mis siin salata: nii tundus mugavam ja otstarbekam. Uue panga pangakaardid väljastati nädalaga. Ei mingit janti.

Oleme oma otsusega rahul.

P.S. Juuresolev pilt on illustratiivne ning pildiloleval la Caixa panga kontoril puudub seos kirjeldatud sündmustega.


KUIDAS TENERIFELE TULLA?

Loe soovitusi soodsate lennupiletite leidmiseks SIIT.

KUST OTSIDA PUHKUSEMAJUTUST?

Loe selle kohta SIIT.

MIDA TENERIFEL TEHA?

Loe soovitusi SIIT.

KUHU TENERIFEL MINNA?

Loe soovitusi SIIT.

MILLINE ON TENERIFE KLIIMA?

Loe selle kohta SIIT.


Vaata videot põnevatest tegevustest siit:

VAATA KA TEISI MEIE VIDEOSID: