SISSEKIRJUTUS EHK UMBKEELSENA KOHALIKUS
OMAVALITSUSES
Oleme
ausad: kui paar-kolm kohustuslikku tervitus- ja viisakusväljendit välja arvata,
olime oma kimpsude-kompsudega 2015.a 20. veebruaril Tenerifel maandudes täiesti
umbkeelsed. Aga seda põnevam oli astuda esimesi sammukesi üdini hispaaniakeelsetes
kohalikes ametiasutustes.
Nädal pärast saarele saabumist jõudsime kohalikku omavalitsusasutusse, et end üürilepingujärgsele aadressile sisse kirjutada. Selleks tuli sisse astuda Los Cristianose südames asuva, Oficina del Servicio de Atención Ciudadana silti kandvast uksest.
Eee... Äää... Mmmm...
Esmapilgul pika ja aeganõudvana paistnud ootejärjekord liikus üle
ootuste kiiresti ning peagi pärast järjekorranumbri võtmist tuligi tõtt
vaadata hispaaniakeelse, üpris rangeilmelise ametnikuhärraga. "Buenos días!" purssisime härrale. "Buenos
días!" vastas ametnik ja asus küsimusi esitama.
"Mömm-mämm, eee, äää...." nämmutasime me
esimese hooga vastusteks. Ent meeldiva
üllatusena tajusime siiski ära küsimuste mõtte, mida härra meile esitas (selgus,
et pool aastat varem Tallinnas jooksuga läbitud kahenädalane hispaania keele
kursus oli kusagile ajusagarate vahele siiski mingi vaevutuntava jälje jätnud).
Härra hoogsalt helisevatele küsimustele me sama elegantselt helisevaid
hispaaniakeelseid vastuseid mõistagi anda ei suutnud, välja arvatud
"tres" (kolm), mis pidi meie arusaamade kohaselt tähendama meie
üürikorteri asukohakorrust, aga mis siiski valeks osutus. Sest esimene korrus
Eesti mõistes siin arvesse ei lähe ja kuigi oma uude koju jõudmiseks tuli meil
igapäevaselt rühkida kolmandale korrusele, oli see ametlikult siiski teine
korrus. Ehk siis mitte korrus "tres", vaid korrus "dos".
Asi käte-jalgadega
aetud
Kolme sissekirjutust tõendava dokumendi (igale pereliikmele oma, nimeline eksemplar) väljastamine maksis kokku 9€. Asi sai aetud ja meie saime kahe positiivse kogemuse võrra rikkamaks. Esiteks: tundsime siirast rõõmu sellest, et vastupidiselt oma kartustele olime reaalses tõsielulises olukorras võimelised aru saama mõnedest lihtsamatest asjadest, mida meilt saada taheti. Ja teiseks: kogesime, et olulised asjaajamised ei pruugi siin võtta kaugeltki mitte nii palju aega kui olime kuulnud räägitavat...
Mis puutub aga esmapilgul rangena paistnud ametnikuhärrasse, siis tegelikult oli ta sõbralik, mõistev ja igati abivalmis mees.
PLAANID PUHKUST TENERIFEL? Jälgi meie turismiinfot Facebookis! Meie Puhka Tenerifel! infolehe leiad SIIT ning Puhka Tenerifel! infogrupiga saad ühineda SIIN.
Kui tahad olla kursis reaalse eluga Tenerifel, liitu meie Elu Tenerifel Facebooki-grupiga SIIN ning Elu Tenerifel blogilehega SIIN.